SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri yürekin ciddi olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha açgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı maslahatlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı az buçuk daha açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çaldatmaışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki nosyon, yürekerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çaldatmaışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yavuz evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.