Logo nedir? Lügat mazmunı olarak köken hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir çalışmain, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak çalışmaletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı çalışmai sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı enikonu önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak insan veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, çalışmaletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değçalışmatirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin daha çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde çalışkanlık gösteren çalışmaletmelerin alelumum logoları kolü oyun fiyat. Ancak birden ziyade kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne çalışmae yarar?
İşletmeler ciğerin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple çalışmaletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı çalışmaaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, palas anlaşılır, biçimırlanması palas, kabil olduğunca az sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çtay baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kocaman muhatara verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine müsait olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtısilsile gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir birlikte akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu bili çok önemlidir.